Ramazan e-ticareti hareketlendirdi… 150 milyar liralık harcama beklentisi

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM.com’un Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “Vatandaşlarımız e-ticaret yoluyla gıda ürünleri almaya artık alıştı. Bu ay e-ticarette, 150 milyar liralık bir alışveriş bekliyoruz. Hurma, güllaç, bakliyat, un, yağ, şeker, kuruyemiş en fazla ilgi gören ürünlerin başında geliyor” dedi.

GIDA KOLİSİ BAĞIŞI

Bu dönemde ramazan kolilerinin klasik bir ürün haline geldiğini aktaran Çevikoğlu, “Satışlarımız geçen senelere göre benzer seyrediyor. Vatandaşa hem en uygun fiyata ürün sunuyor hem de hayır yapmalarına da vesile oluyoruz. Kolilerimiz, 6 Şubat Depremi’nin vurduğu bölgelere de ulaştırılıyor. Önümüzdeki günlerde deprem bölgesine ciddi sayıda ramazan kolisi bağışı olmasını da bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

HURMA, GÜLLAÇ VE KURUYEMİŞ

İlgi gören ürünlerden bahseden Çevikoğlu, “Hurmanın tüm çeşitlerine her zaman olduğu gibi ilgi yüksek. Güllaç gibi hazır tatlılar, bakliyat, un, yağ, şeker, kuruyemiş gibi gıda ürünleri de ilgi çekiyor. Öte yandan Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ve Tarım Kredi Kooperatifleri ürünlerini vatandaşlarımızın sepetlerinde oldukça fazla görmeye başladık” şeklinde konuştu.

YURTDIŞINDAN TALEP VAR

Bu dönemde yurt dışı satışlarını da değerlendiren Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’ye özgü ürünler dünyanın dört bir yanından sipariş ediliyor. Ramazan’ın gelişi alışverişleri bir nebze daha hareketlendiriyor. Yurt dışındaki algı şu; Türk ürünü eşittir kaliteli ürün… Bu dönemde yine geçen senelerle benzer şekilde Türk kahvesinden semaverine, leblebisinden bademine, kayısısından seccadesine alışveriş taleplerinin olduğunu tespit ettik. Bu talebin ay içerisinde artarak devam etmesini bekliyoruz” diye konuştu. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir