Babalar Günü e-ticaret satışlarını artırdı

Babalar Günü E-Ticaret Satışlarını Arttırdı

Her yıl haziran ayının üçüncü pazar günü kutlanan Babalar Günü, e-ticaret sektöründe yılın en yoğun dönemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Özellikle teknoloji, erkek giyim ve kişisel bakım kategorilerinde gözlenen talep artışı, çevrim içi alışveriş platformlarında satışları yukarı çekiyor.

Bu dönemde birçok kampanya düzenleyen e-ticaret platformları, indirim ve avantajlar sunarak tüketicilerin ilgisini çekiyor. Sektör temsilcileri ise Babalar Günü’ne özel satışlarda çift haneli büyüme bekliyor.

Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, yaptığı değerlendirmede, Babalar Günü’nün e-ticaretin yıl içinde en yoğun dönemlerinden biri olduğunu belirtti.

Bu yıl platformlarında Babalar Günü’ne özel satışların normal dönemlere göre yüzde 10 artmasını beklediklerini aktaran Özgün, teknoloji, erkek modası ve kişisel bakım kategorilerinde çift haneli büyümelerin devam etmesini öngördüklerini kaydetti.

ELEKTRONİK VE KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİNE YOĞUN İLGİ

Özgün, geçen dönemle karşılaştırıldığında giyim, saat, gözlük ve spor malzemeleri kategorilerinde yüzde 50’nin üzerinde artış yaşandığını vurgulayarak, alışveriş eğilimlerinin özellikle elektronik, erkek giyim ve kişisel bakım ürünlerinde yoğunlaştığını söyledi.

“Özellikle erkek gömlek, erkek şort, spor ayakkabı, kol saati ve parfüm gibi ürün gruplarında satış adetlerinin yüzde 50’nin üzerinde arttığını gözlemledik. Bu güçlü verilere dayanarak, 2025 yılı Babalar Günü döneminde de benzer bir alışveriş ivmesinin devam etmesini bekliyoruz.”

Tüketici tercihlerinin teslimat hızı, esnekliği ve ödeme kolaylığına göre şekillendiğine dikkati çeken Özgün, bu nedenle Türkiye’nin 81 ilinde pazar günü teslimat hizmetini 10 Haziran itibarıyla başlattıklarını belirtti.

“Kullanıcılar bu uygulamayla herhangi bir ek ücret ödemeden, siparişleri için pazar gününü teslimat tarihi olarak seçebiliyor. Ayrıca ödeme kolaylığı sunmak adına, Babalar Günü’ne özel olarak birçok üründe peşin fiyatına 9 taksit imkanı sağlıyoruz.”

EN ÇOK TERCİH EDİLEN FİYAT ARALIĞI 500-1000 LİRA

Alışverişlerde en yoğun ilginin 500-1000 lira fiyat aralığında gözlendiğini kaydeden Özgün, “Bu fiyat aralığında özellikle giyim, kişisel bakım ve küçük ev aletleri öne çıkıyor. Bin lira ve üzerindeki segmentte ise teknoloji ve premium ürün gruplarına talep yüksek oluyor. Biz de özellikle bin lira ve üzeri segmentte sepette ek kupon fırsatları sunarak kullanıcılarımıza avantaj sağladık.”

Özgün, “En Baba İndirimler” adıyla 11-16 Haziran’da geçerli kampanyada ayakkabılarda yüzde 60’a, spor ayakkabılarda yüzde 50’ye, saat ve aksesuarlarda yüzde 45’e varan indirimler uygulandığını söyledi.

Kişisel bakımına özen gösteren babalar için tıraş makinelerinin, parfümlerin ve bakım ürünlerinin de özel kampanyalarla öne çıktığını dile getiren Özgün, şunları kaydetti:

“Seçili tıraş makinelerinde peşin fiyatına 3 taksit imkanı sunarken, erkek parfümlerinde 2 bin 500 lira ve üzeri alışverişlerde sepette yüzde 20 indirim fırsatı yer alıyor. Teknoloji kategorisinde, akıllı saatlerde 500 lira kupon veya kayış hediyesi, kablosuz kulaklıklarda ise 700 liraya varan kupon avantajı bulunuyor. Gurme babalar için de mutfak ürünlerinde yüzde 40’a varan indirim ve 2 al 1 öde seçeneklerimiz öne çıkıyor. Hobi ve müzik ürünlerinde sepette yüzde 5 indirim, e-kitap alışverişlerinde ise 500 liraya varan indirim uyguluyoruz. Seçili ürünlerde ek indirimler ve peşin fiyatına 9 taksit imkanı da kampanya kapsamında kullanıcılarımızı bekliyor.”

Related Posts

Alman bankacılık devinden altınla ilgili yeni tahmin

Commerzbank bugün yayınladığı raporda, altın ve diğer değerli metaller için 2025 sonu ve 2026 sonu için fiyat tahminlerini yükseltti. ALTIN FİYAT TAHMİNİNİ YÜKSELTTİ Commerzbank, ons altın için cari yıl sonu tahminini 3000 dolardan 3400 dolara …

Dijital platformla büyüdü 2030’da hedef dünya ligi

Türkiye’nin önde gelen perakende markalarından Karaca, dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir adım attığını duyurdu. Marka, artık yalnızca kendi ürünlerini değil, dünyaca ünlü yüzlerce markayı da kullanıcılarıyla buluşturduğu bir ev yaşam pazaryeri platformuna dönüşüyor. Karaca bu dönüşümünü dünyada ilk kez kendi satış kanalları dışına çıkarak Karaca’da satışa sunulacak Flying Tiger Copenhagen ile duyurdu.

Şimşek de bu yıldan umudunu kesti

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, katıldığı televizyon programında gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Şimşek, “Reel sektörün 2026’dan itibaren finansmana erişiminde de büyük rahatlama olacak.”

Almanya ile ABD arasında altın krizi: ‘Altınımızı memleketimize geri verin’

ABD Başkanı Donald Trump dönemindeki siyasi belirsizlikler Almanya’da altın rezervlerinin güvenliğiyle ilgili tartışmaları yeniden gündeme taşıdı. Siyasi isimler ve bazı kuruluşlar altınların ülkeye geri getirilmesini talep ediyor. Güven sorunları altın politikalarında değişiklik baskısını artırıyor.

ABD-Çin anlaşması borsayı yükseltemedi

New York borsası, ABD ile Çin arasında varılan tarife anlaşması ve enflasyon verilerinin piyasa beklentilerinin altında kalmasına rağmen günü düşüşle tamamladı. Kapanışta Dow Jones endeksi sınırlı bir hareketle 42.865,77 puanda yatay seyrederken, S&P …

Bu SUV akıllı yatırımın kralı: Üç yıl sonra bile değerinin yüzde 75’ini koruyor

Müşteriler yüksek performanslı SUV modelinden memnun kaldı ve tüm örnekler 2026 yılına kadar önceden satıldı… İngiliz otomobil dergisi ‘ What car? ‘, ikinci el piyasasına ilişkin verileri kullanarak hangi modelin kullanılmış olarak değerini daha …